Wednesday, May 01, 2013

Kelebihan kolagen ikan dalam AW



Kelebihan kolagen ikan ialah strukturnya yang mirip dengan kolagen manusia dan molekulnya lebih mudah diserap oleh tubuh manusia.

Kini, produk kesihatan yang mengandungi kolagen begitu popular bagi kecantikan kulit wajah dan mendapatkan bentuk badan yang menarik.

Kolagen adalah sejenis protein untuk memelihara keremajaan serta keanjalan kulit. Namun sedarkah anda kebanyakan kolagen yang terdapat di pasaran kini dihasilkan daripada khinzir atau haiwan lain yang diragui status halalnya.

Antara sumber kolagen terbaik ialah kolagen bersumber ikan laut dalam, kerana mempunyai nilai protein yang tinggi dan jauh daripada pencemaran.Setakat ini sumber collagen kat ikan ialah dari sisik atau kulit ikan.


Collagen (kulit ikan talapia merah.)
ikan merah sumber kolagen terbaik dan tahan lasak:

Sangat lasak dan elastik
Kepaduan sel yang sangat tinggi
Tinggi kapasiti dalam mengekalkan kelembapan


Kelebihan kolagen ikan :

# MOLEKUL KECIL kolagen ikan yang digunakan berfungsi untuk mudah diserap ke dalam tubuh.
# KOLAGEN IKAN sangat mudah dihadam dan membantu membentuk semula kolagen yang kian menyusut pada bahagian sendi, tulang, kulit dan lain-lain.
# KERAP DIGUNAKAN bagi tujuan kesihatan seperti membantu meredakan risiko osteoathritis, osteoporosis dan arteriosclerosis. Kajian klinikal awal menunjukkanpengambilan kolagen ikan pada sukatan yang betul selama 66 hari mampu memperbaiki penuaan kulit sebanyak 80%.

Collagen mempunyai ranking tersendiri. Antaranya ialah :

Gelatin khinzir (highest ranking)
Ikan Talapia <-- sumber ini yang kami tawarkan
Bovine (haiwan)
Tumbuhan & Sayuran
Soya 







P/S: boleh baca jugak kat sini
>>>>>>>Jom Baca pasal kolagen kulit ikan tilapia :)
 

opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

No comments: