Wednesday, August 25, 2010

kenapa dengan BYE???





Perkataan "BYE" merupakan

jarum sulit org Kristian... Di dlm bahasa Arab b'maksud "fihafzil baba ". Manakala dlm bahasa Malaysia b'maksud di Bawah Naungan Pope(paderi). Jadi foward dan sebarkan kepada semua shbt2 anda. Semoga Allah memberi rahmat kpd kita dan org Islam yang lain. Wassalam di Universiti Putra Malaysia. Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini antara yang aktif untuk memurtadkan orang Islam. kalau ada saudara kita terminum 'Holy Water'. Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City. Dijampi oleh paderi termasuk Pope John Paul yang jemput Perdana Menteri kita dulu! . Kalau terminum, cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x, Yasin 1x, 3 qul 1x, dan selawat. Ambil sebahagian buat minum dan sebahagian buat mandi. InsyaAllah mereka akan sedar dan dapat diselamatkan.insyaAllah. tolong fowardkan ... demi islam... demi agama yang tercinta...insyaallah... forwardkan mesej ini..""
opps,kita terbaCa ciTer U laa,pat-pat komen tow

6 comments:

Gen Fujita said...

Air kolah 3 masjid? Saya cuma ingin sentuh skit berkenaan dgn holy water. Orang kita takut betul dengan benda ni, seolah-olah kalau terminum boleh terus goyah akidah. Saya cuma ingin mengingatkan bahawa pendinding diri kita adalah Al-Quran dan sunnah. Hanya Allah SWT tempat kita berlindung. Tak perlulah kita terlalu fobia dengan air tu, perlukah kita percaya bahawa iman kita akan goyah hanya dengan minum air? Mengamalkan surah2 dalam Al-Quran tu semua bagus, memang sepatutnya begitu, tapi tak perlulah sampai cari air kolah 3 masjid. Sekadar perkongsian. Allahualam.

terokai seni said...

tul ke kat upm ada gereja?

holy water tu mungkin benar atas dasar sihir. sama ada takut atau tidak, sifat seorang mukmin ialah sentiasa waspada apatah lagi yang berkait dengan akidah... tima kasih kongsi maklumat.. nak tau tentang 'akum' sila ke blog saya

ucu rose said...

Gen Fujita:hhu..terima kasih...sy pom sekadar tok berkgsi ilmu shj.......huhuuhuhu

cemomo: terima kasih yer

emieysandra said...

thanks ida..info yg bagus..
tp bukan k air dari 7 masjid?
sOry, kalau salah..

~_^

ucu rose said...

ida pom xau..mcm22 dgr....ade yg 3 jns air..7 jenis air....entah r....tp btl gak kte yg blogger pertma 2..yg penting iman kita..kalu iman kita xgoyah....semua ini xkn berlaku.....uuhuhuhuh

Wan_hazel said...

salam lebaran...dkesempatan nie wan nak ucapkan salam kemaafan ..selamat hari raya...maaf zahir dan batin..ade ke batin??hhehe..

Wan post kat ruangan komen entri ..so tak kan hilang...salam aidilfitri..